۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

واگذاری مخابرات قطعی و رقابتی بوده است

به گزارش ICTPRESS به نقل از وایمکس نیوز ؛ مهدی عقدایی درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس و مطرح شدن مجدد موضوع رقابتی نبودن فضای عرضه سهام شرکت مخابرات گفت: شورای رقابت معامله مخابرات را تایید کرده و در کمیسیون اصل 44 نیز در این مورد بحث‌های زیادی انجام شد که در نتیجه آنها قانع شدند که این معامله رقابتی بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در گزارش تحقیق و تفحص مخابرات مجددا این مسایل مطرح شده است، افزود: مجلس اختیار دارد و می‌تواند گزارش دهد ولی از نظر سازمان خصوصی سازی این معامله قطعی و درست است.
معاون واگذاری و حقوقی سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه قطعی بودن یا نبودن معامله مخابرات در اختیار شورای رقابت بوده و آنها نیز معامله را تایید کرده‌اند، بیان کرد: در بورس نیز معامله در شرایط رقابتی انجام شد.
این مقام مسوول درباره وضعیت ودایع مشترکان نیز گفت: در شرکت مخابرات بحث ودایع مشخص است و این شرکت زمانی که سیم کارت‌ها را به مشترکان فروخته، از آنها تعهد گرفته که مبلغی از این پول بابت ودیعه است و اگر هزینه مکالمات آنها از میزان پولی که بابت سیم‌کارت پرداخت کرده‌اند بالاتر باشد از این ودیعه استفاده می‌کند.
به گفته عقدایی، هر زمان که مشترکان سیم‌کارت‌های خود را به مخابرات پس بدهند، این ودایع نیز به آن ها برگردانده می‌شود.
وی درباره عدم اصلاح اساسنامه مخابرات قبل از عرضه در بورس تاکید کرد: این موضوع درست نیست، زیرا تا زمانی که یک شرکت به سهامی عام تبدیل نشود، اجازه پذیره نویسی و معامله در بورس به آن داده نمی‌شود.

اين در حالي است كه چندي پيش اخباري در اين زمينه منتشر شد :

لاریجانی از تخلف در واگذاری مخابرات خبر داد‎
ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین:
رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد؛ هیات رئیسه براساس تخلفات صورت گرفته در واگذاری مخابرات، گزارش را به قوه قضائیه و دیگر مراجع ذیربط ارسال می‌کند.
به گزارش ایلنا، علی لاریجانی پس از قرائت شدن گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران که توسط یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن انجام شد، ضمن تشکر از اعضای هیات تحقیق و تفحص از تهیه این گزارش، اظهار‌کرد: هیات رئیسه مجلس براساس تخلفات صورت گرفته، گزارش را به قوه قضائیه و دیگر مراجع ذیربط ارسال می‌کند.
گفتنی است، این گزارش در 8 فصل تهیه شده و ریاست هیات تحقیق و تفحص آن نیز بر عهده علی مطهری بوده است.


تهديد نماينده مجلس به استيضاح وزير ارتباطات
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۷
نماينده مجلس تهديد كرد در صورت عدم لغو واگذاري سهام مخابرات، وزير ارتباطات استيضاح خواهد شد.
علي مطهري- رييس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي
نماینده تهران با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات در جلسه امروز مجلس تاکید کرد: در صورتی که واگذاری سهام مخابرات لغو نشود راه برای استیضاح وزیر هموار خواهد شد.
علی مطهری در گفت‌وگو با مهر، به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات در جلسه امروز مجلس اشاره کرد و گفت: قاعدتا دولت بر اساس این گزارش این واگذاری را لغو نخواهد کرد.
وی گفت: اگر قرار به لغو آن از سوی دولت بود اساسا چنین شیوه ای در واگذاری طی نمی شد و کار به اینجا نمی کشید.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: طبق آیین نامه داخلی مجلس اعضای هیئت تحقیق و تفحص از مخابرات باید با مسئولان وزارت ارتباطات جلسه ای تشکیل داده و در این خصوص به تفاهم برسند.
مطهری گفت: چنانچه این جلسه تفاهمی به دنبال نداشته باشد راه استیضاح وزیر هموار می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

24913