۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

بازنگري نرم‌افزارها با نگاه دولت الكترونيكي

به گزارش ICTPRESS ؛ حسين طالبي عضو شوراي عالي انفورماتيک کشور، اظهار كرد: ‌با توجه به مباحث مربوط به دولت الكترونيكي و دوركاري، نياز است كه به‌طور جدي در رابطه با نرم‌افزارهاي مورد نياز توسط سازمان‌ها براي تبديل سيستم‌هاي قديمي به نرم‌افزارهاي جديد با قابليت تعامل و تبادل اطلاعات سازمان‌هاي مختلف اقدام شده و كليه نرم‌افزارهاي سازمان‌ها مورد بازنگري قرار گرفته و مجددا ساخته شوند.
وي افزود: براي اين منظور بايد به كليه دستگاه‌هاي اجرايي از طريق دولت ابلاغ شود كه به بازنگري نرم‌افزارها با نگاه دولت الكترونيكي اقدام كنند و تا اين كار انجام نشود عملا امكان انجام دولت الكترونيكي وجود ندارد.
او با بيان اين‌كه براي اين كار بايد سازمان‌ها برنامه‌ريزي گسترده‌اي انجام دهند، گفت: علاوه بر آن نياز است كه دانشگاه‌ها افزايش ظرفيت بدهند و رشته‌هاي مهندسي نرم‌افزار و رشته‌هاي مرتبط و تعداد فارغ‌التحصيلان بخش فناوري اطلاعات در بخش مهندسي نرم‌افزارافزايش يابد و امكان بازنگري و ايجاد تحول نرم‌افزارهاي سازمان‌ها ميسر شود.
عضو شوراي عالي انفورماتيک کشور در پايان تاكيد كرد: نرم‌افزارهاي وارداتي پاسخگوي دولت الكترونيكي ما نيست بنابراين بايد به اين موضوع توجه شده و برنامه‌ريزي شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

68514