۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ظرفيت شبكه انتقال كشور را به چهار ميليون اي‌وان گسترش مي دهيم

به گزارش ICTPRESS ؛ مهدي كريمي، معاون طرح، توسعه و فناوري‌هاي نوين شركت ارتباطات زيرساخت ، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در طول برنامه پنجم توسعه ظرفيت شبكه انتقال را به چهار ميليون اي‌وان گسترش خواهيم داد.
وي افزود: در حوزه تامين پهناي باند اينترنت به هيچ وجه دنبال سود نيستيم زيرا اين عدد و رقم در طرح تجاري شركت زير ساخت خيلي زياد نيست كه ما فكر سود آن باشيم.
او گفت: سعي مي‌كنيم و اميدواريم ظرف ساليان آتي و در طول برنامه پنجم توسعه اتفاقاتي بيفتد كه ما در لايه بك‌بون بتوانيم ادعا كنيم شبكه ما هاب منطقه‌ است و اين شبكه چه به لحاظ تاثيرگذاري و تامين پهناي باند براي داخل و منطقه، نقش مهمي ايفا مي‌كند و اين هدف‌گذاري ماست؛ هدف ما چيزي فراتر از ارائه سرويس به اپراتورهاي داخلي است و به دنبال ايجاد و تحكيم جايگاه حاكميتي كشورمان و حوزه ارتباطات منطقه و بين‌المللي هستيم.
كريمي با بيان اين‌كه 20 هزار كيلومتر توسعه فيبر نوري خواهيم داشت كه اميدواريم تا سه سال آينده اين ميزان اجرايي شود گفت: براي انجام اين كار به همكاري ساير دستگاه‌ها مثل وزارت راه، سازمان حفاظت از محيط زيست و كليه سازمان‌ها و ارگان‌هايي كه براي گرفتن مجوز و اجراي مسيرهاي فيبر نوري بايد با آن‌ها هماهنگ كنيم نياز داريم كه شايد بيش‌تر از 20 دستگاه مختلف باشد، بعضا اين فيبرها ممكن است از اراضي و زمين‌هاي مردم عبور كند كه اميدواريم همكاري مردم را در اين زمينه باشيم.
معاون طرح، توسعه و فناوري‌هاي نوين شركت ارتباطات زيرساخت ادامه داد: طبيعي است لازمه دريافت امكانات و سرويس‌هاي بيشتر شبكه توسط مردم ايجاد و احداث يك شبكه بك بون قوي در كشور است و اميدواريم اين موضوع تحقق يابد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

51967