۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

بايد در زمان طراحي وب سايت‌ به آن توجه كرد

مسلماً سه بار تنظيم كردن موارد دلخواه در وب سايت‌هاي متفاوت كار آساني نيست و لذا بسياري از كاربران وب سايت‌هايي را كه داراي يك پايگاه داده مركزي هستند، ترجيح مي‌دهند. اين مساله‌اي است كه بايد توسعه‌دهندگان وب سايت‌ها در زمان طراحي به آن توجه كنند.
به گزارش خبرنگارICTPRESS : را‌ه‌‌حلي  براي حل مشكلات مذكور وجود ندارد و تنها مي‌توان از كاربران خواست كه در وب سايت ثبت نام كرده تا تمام اطلاعات به صورت مركزي ذخيره شود؛ زماني كه شما در يك وب سايت ثبت نام مي‌كنيد، مشكل به شيوه زير حل مي‌شود:
وب سايت مذكور شناسه كوكي شما را به همراه اطلاعات ثبت نام به خاطر مي‌سپرد، در صورتي كه شما از رايانه‌اي كه كوكي‌هايش پاك شده است و يا از هر رايانه ديگري به سايت مذكور وارد شويد، در آن صورت وب سايت مذكور، شما را از طريق نام كاربري‌تان شناسايي كرده و كوكي شما را دوباره تنظيم خواهد كرد. در اين صورت شما قادريد از چندين دستگاه با يك شناسه كوكي استفاده كنيد.
بنابر گزارش آي سي تي پرس؛ در صورتي كه با مرورگرتان مشكل پيدا كنيد و با قسمت پشتيباني تماس بگيريد، اولين چيزي كه از شما مي‌خواهند پاك كردن تمام فايل‌هاي موقتي اينترنت است. زماني كه اين كار انجام شود همه كوكي‌ها نيز از دست مي‌روند. حال وقتي به سايتي كه قبلاً مراجعه كرده‌ايد سر مي زنيد، وب سايت مذكور شما را كاربر جديد شناسايي كرده و يك شناسه و كوكي جديد به شما اختصاص مي‌دهد.
اين قضيه منجر به بالارفتن غيرواقعي تعداد كاربران جديد سايت شده و از طرف ديگر احتمالاً اعمال تنظيمات قبلي بر روي وب سايت براي شما به عنوان كاربر مشكل است. به همين دليل برخي از وب سايت‌ها از شما تقاضاي ثبت‌نام مي‌كنند. در اين صورت اگر تنظيمات مورد نظر، مستقيماً برروي دستگاه شما قرار نگرفته باشند، قابل بازيابي هستند.
در غير اين صورت، در مواردي مانند تنظيمات آب و هواي MSN، اطلاعات غيرقابل بازيابي هستند. به همين دليل است كه بسياري از وب‌سايت‌ها در حال حاضر همه اطلاعات كاربر را برروي يك پايگاه داده مركزي ذخيره مي‌سازند و تنها يك شناسه را برروي رايانه كاربر قرار مي‌دهند. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

72573