۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

استعلام اصل و تقلبي بودن كالا از طريق گوشي تلفن همراه دوربين‌دار

در تهران نیز 15 نماینده اعلام آمادگی کرده اند و درکمتر از یک ماه آینده تمامی قراردادهای نمایندگان شبنم در سراسر کشور منعقد خواهد شد .
به گزارش خبرنگارICTPRESS ؛ تاکنون در4 استان قزوین ، آذربایجان شرقی ، چهارمهال و بختیاری و اصفهان سمینارهای آموزشی ویژه تولید کنندگان و وارد کنندگان برگزار شده و3 استان آذربایجان غربی ، گلستان و لرستان هم متقاضی برگزاری سمینارآموزشی هستند که در اسرع وقت نسبت به برگزاری آن اقدام خواهد شد .
جواد اسماعيلي ، مدیر اجرایی پروژه شبنم گفت : جلسات متعددی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزداشتیم که طی این جلسات مسوولان ستاد با زوایا و مختصات پروژه شبنم آشنا شده و روند قانونی شدن درج کد دو بعدی شبنم روی محصولات در این ستاد مورد بررسی قرار گرفت .
اسماعیلی گفت : درصورت موافقت ستاد مبارزه با قاچاق کالا الزامی شدن نصب کد دوبعدی شبنم روی محصولات تولیدی و کالاهای وارداتی به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارایه خواهد شد ؛ با وجود نگرانی های تولید کنندگان داروسازی درباره اصالت دارو چندین جلسه با سندیکای داروسازان داشتیم تا بتوانیم از بارکد دوبعدی برای تشخیص اصالت داروی تقلبی استفاده کنیم .
وی بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در به ثمر رسیدن اهداف شبنم مهم ارزیابی کرد و گفت : در صددیم از طریق صدا و سیما و رادیو تجارت درباره شبنم اطلاع رسانی کنیم .
بنابر گزارش آي سي تي پرس؛ با اجراي پروژه شبنم روي هر قلم كالا يك باركد دوبعدي منحصر به فرد درج مي‌شود كه اين باركد حاوي اطلاعات كامل درباره كالا بوده و قابليت استعلام اصل و تقلبي بودن كالا از طريق گوشي تلفن همراه دوربين‌دار و ارسال پيامك به سامانه شبنم را دارد. اين پروژه در هفته دولت با حضور وزير بازرگاني افتتاح شد و اولين تفاهم‌نامه آن ميان شركت خدمات انفورماتيك راهبر، شوراي اصناف كشور و شركت صوتي و تصويري سروش منعقد شد.
لازم به ذكر است كه در حال حاضر كليه توليدكنندگان و واردكنندگان مي‌توانند به منظور پيوستن به اين طرح با ورود به سايت سامانه به آدرس www.shabnam.ir نسبت به ثبت نام و درخواست عضويت اقدام كنند.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

13554