۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

پروژه‌ ملي پست الکترونيکي با رويکرد ايجاد فضاي امن اجرا شد

فضاي تبادل اطلاعات داخلي، نگراني هک و کرک شدن اطلاعات شخصي خود را توسط ارائه دهندگان سرويس‌هاي پست الکترونيک مانند Yahoo وGoogle از ميان ببرد و اين پروژه عظيم ملي که از 8 ماه پيش فاز بسترسازي آن آغاز شده بود، توسط کارشناسان و متخصصان شرکت صنايع الكترونيک پارسيان اجرا شده است.
به گزارش ICTPRESS ؛  محمد ناصر عامري، مدير عامل شرکت صنايع الکترونيک پارسيان، درباره چگونگي اجراي اين پروژه اظهار كرد: پروژه ملي پست الکترونيکي شرکت پست جمهوري اسلامي ايران در شهريورماه سال 1389 با تدوين طرح جامع استفاده 50 ميليون کاربر در فاز اول آغاز شد و طي برنامه زمان بندي تعيين شده از سوي کارفرما، همچنين با عنايت به پيچيدگي‌ها و ظرافت‌هاي اين پروژه به لحاظ مباحث امنيتي و تاکيد شرکت پست جمهوري اسلامي ايران مبني بر پياده سازي فضاي امن تبادل اطلاعات در عين تسهيل در امر کاربري توسط تمامي هموطنان ايراني طي 8 ماه تلاش شبانه‌روزي متخصصان و کارشناسان فني شرکت به بهره‌برداري رسيد.
اين پروژه در شش مرحله شناخت، طراحي، پياده‌سازي و نصب، پشتيباني و آموزش تدوين شد که در حال حاضر پس از بررسي و آزمون‌هاي فني و اجرايي در مرحله کاربري توسط شرکت‌هاي تابعه پست جمهوري اسلامي ايران بوده و با توجه به بستر ايجاد شده در اين فاز امکان توسعه تا 50 ميليون کاربر ايراني را دارد.
به گفته كارشناسان يکي از نگراني‌هاي کاربران اينترنتي، مبحث امنيت فضاي تبادل اطلاعات است. اين بيم و نگراني کاربران از دسترسي اطلاعات محرمانه توسط عوامل بيگانه در سايت‌هاي ارائه دهنده سرويس‌هاي پست الکترونيک از جمله yahoo و Google و چند ده سرويس دهنده ديگر، هم‌چنين هک شدن، کرک شدن، قطع ارتباط و يا ساير مشکلات ناشي از استفاده از ابزارهاي غيربومي عامل اصلي اجراي پروژه ملي پست الکترونيک شرکت پست جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود.
با بهره‌برداري از اين پروژه کاربران ايراني داخل کشور و حتي ايرانيان مقيم خارج نيز امکان استفاده از اين سرويس ويژه را بدون محدوديت در حجم تبادل اطلاعات خواهند داشت.
عامري افزود: شرکت صنايع الکترونيک پارسيان در جشنواره ملي فاوا موفق به اخذ لوح سپاس به عنوان تنها مجموعه منتخب در بخش پشتيباني فني پست جمهوري اسلامي ايران شد و نشان موفقيت خود را از مقام عالي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دريافت كرد.
اين شرکت در سال گذشته موفق به پياده سازي پروژه روتينگ پروتکل پست جمهوري اسلامي ايران نيز شده که اين پروژه ملي نيز جهت تسهيل در امر تبادل اطلاعات بين ادارات کل پست استاني و دفاتر خدمات پستي در اقصا نقاط ايران اسلامي به منظور تسريع در امر خدمات‌رساني است.
 
 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

96754