۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

پای لنگ آی‌پد 2 در ماراتون تبلت‌ها

اگر چه آی‌پد 1 در سال 2010 بیش از 15 میلیون فروخت و سهامداران اپل و تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان این دستگاه را خوشحال کرد، اما با اتفاقاتی که از ابتدای عرضه برای نسل دوم آی‌پد تاکنون افتاده است به نظر می‌رسد اپل نتواند آن طور که باید از فروش این مدل از تبلت سود کند و حتی احتمال دارد سهمش در بازاری که خود بنا کرده به خطر بیفتد.
اپل از آغاز عرضه این محصول با مشکلاتی در خط تولید صفحه‌نمایش‌های LCD و کمبود عرضه آن مواجه شد و اکنون هم یکی از خطوط تولید آی‌پد 2 که 30 درصد از تولید این دستگاه را برعهده داشت به آتش کشیده شده است.
از طرفی اکثر سازندگان نوت‌بوک و موبایل و حتی قطعه‌سازان با ساخت تبلت‌های‌شان برای این بازار دندان تیز کرده‌اند.
شرکتی مانند سامسونگ نیز که بوی خوب بازار تبلت زودتر از شرکت‌های دیگر به مشامش رسیده است، نه مشکل صفحه‌نمایش دارد نه تاکنون عرضه «گلکسی‌تب»اش به تعویق افتاده است.
گلکسی‌تب 7 اینچی سامسونگ که رقیب اصلی آی‌پد اپل به حساب می‌آید به تازگی در دو مدل 9/8 اینچی و 1/10 اینچی هم به بازار عرضه شده و می‌تواند بیش از پیش از آي‌پد سهم بگیرد.
نزدیک شدن سامسونگ به اپل در بازار تبلت آنقدر محسوس بود که اپل و سامسونگ را چندی پیش به جان هم انداخت تا به همدیگر اتهام تقلب بزنند.
اگر چه کارشناسان گمان می‌کنند آی‌پد اپل تا 2015 حاکم بازار تبلت می‌ماند اما به نظر می‌رسد با عرضه زوم موتورولا، پلی‌بوک بلک‌بری، فلایر اچ‌تی‌سی، آیکونیای ایسر، ترنسفورمر اسوس و وب او.اس HP در سال جاری که هر کدام جذابیت‌های خودشان را برای کاربران دارند آی‌پد خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها سهمش را با دیگران تقسیم کند.
منبع: فناوران اطلاعات

 


 

نظرات : 0

ثبت نظر

75153