۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

گزارش اختصاصي ICTPRESS از مراسم اعطاي لوح تقدير ITU به برجسته ترين مديران ICT جهان

سم پیترودا Sam Pitroda بدعت گذار ارتباط از راه دور و کریستین پترسون Kristin Pereson مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Inveneo اعطاء شد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS از ژنو ، مراسم جشن در روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور در 17 مه 2011 برگزار شد.
در این مراسم دبیرکل ITU همدون توره Hamadoun Toure از برگزیدگان برجسته این حوزه تقدیر به عمل آورد و از توجه ویژه ایشان جهت بهبود کاربرد ICT در زندگی بهتر، بواسطه جهانی پایدار خصوصاً در جوامع روستایی تشکر كرد.
دکتر توره Toure در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ICT پایگاه نیرومندی برای اقتصاد جهانی است و راه کارهای واقعی برای رشد اقتصاد پایدار و شکوفایی آن ارائه می كند.
ITU درصدد است تا ارتباط جهانی ایجاد كند و به این وسیله مزایای ICT را به اثبات رساند و نشان دهد که ICT می تواند دورترین نقاط دنیا و آسیب پذیرترین جوامع به ویژه مناطق روستایی را پوشش دهد.
ترجا هالونن Tarja Halonen رئیس جمهور فنلاند
به گزارش خبرنگار ICTPRESS : خانم ترجا هالونن پس از دریافت لوح تقدیر خود علت برگزیده شدنش را مدیون تلاشی دانست که کشورش در بهینه سازی حق استفاده و دسترسی مساوی به فناوری اطلاعات و ارتباطات هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی به کاربسته است.
رئیس جمهور فنلاند گفت:" کشور فنلاند نهایت سعی خود را براي توسعه منصفانه و فراگیر جامعه اطلاعاتی به کار بسته است.
وي خاطر نشان كرد : ما نخستین کشور جهان هستیم که از طریق وضع قانون برای همه شهروندانمان امکان استفاده از خدمات رقومی را فراهم كرده ایم، و این دسترسی ربطی به مکان (کاربر می تواند در شهر یا درحومه شهر باشد) و درآمد شهروندان ندارد.
وی در ادامه اظهاراتش افزود:" فناوری ارتباطات می تواند ابزاری مؤثر جهت توانمندسازی مردم و توسعه دموکراسی باشد و این کار با تبعیت از قوانین حقوق بشر و احکام قانونی صورت می گیرد. فناوری های اطلاعات و ارتباطات می تواند کمک كند تا استانداردهای زندگی در همه نقاط جهان به سطح مطلوب ارتقاء یابد.
او افزود: ما دریافتیم که براي تحقق اهداف برنامه توسعه هزاره سازمان ملل متحد، دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه در حوزه مراقبت از سلامت، پیش گیری از بیماری ها و آموزش و پرورش نقش کلیدی ایفا می كند.
فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرکز اهداف برنامه توسعه هزاره قرار داشته و همچنین براي ارتقاء نقش زنان اهمیت حیاتی دارد."
لازم به ذکر است که خانم ترجا هالونن  Tarja Halonenبه نمایندگی از طرف وزیر ارتباطات، سووی لیندن Suvi Linden به این مراسم آمده بود.
سم پیترودا Sam Pitroda
به گزارش خبرنگار آي سي تي پرس : سم پیترودا Sam Pitroda در سخنان خود اظهار داشت:" من شدیداً معتقدم که این فناوری یکی از بزرگترین هم سطح کننده های جوامع به حساب می آید و با ایجاد پلی می تواند موانع موجود را پشت سر گذاشته و موجب پیوند میان جوامع شود.
وي گفت : فناوری ICT دسترسی به اطلاعات را افزایش و توانمندی جهت حرکت به سوی جامعه ای آزاد و فعال را ممکن می سازد. در جامعه اطلاعاتی کنونی، فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند نقشی بی نظیر در ارتباطات مردمی، جوامع، راهبری مشارکتی و جامعه آزاد و بهبود خدمات برای فقیرترین فقرا داشته باشد."
به گزارش ICTPRESS : سم پیترودا Sam Pitroda به عنوان معمار تحولات ارتباطات از راه دور کشور هند، زمانی که تصمیم گرفت که در هند و دربخش زیرساخت ارتباط از راه دور هند مشغول به کار شود با موارد مشکوک بسیاری مواجه شد که تا آن زمان در نمونه های توسعه و گسترش آخرین دستاوردهای فناوری در جهان سوم ندیده بود.
با این حال پیترودا Pitroda از موقعیت استفاده و زندگی مردم را متفاوت کرد.
وی در این زمینه گفت:" من در توسعه فناورانه، فرصت را مغتنم شمرده، به تغییر شکل بنیادی جامعه، و افزایش ظرفیت ها پرداختم و امکان پیشرفت و توسعه را برای مردم فراهم کردم تا آن ها این موانع را پشت سر بگذارند."
به گزارش ICTPRESS : سم پیترودا Sam Pitroda در حال حاضر مشاور نخست وزیر هندوستان در زمینه زیرساختار و نوآوری های اطلاعات عمومی (اطلاعات مورد نیاز عموم مردم) است.
وی همچنین رئیس انجمن اختراعات ملی کشور و پایه گذار واحد Smart Grid Task Force زیر نظر وزارت نیرو هست.
او ریاست کمیته نخبگان در زمینه کاربرد ITC در حوزه راه آهن را نیز به عهده دارند. سم پیترودا به سبب مسئولیتی که در تحول ارتباطات از راه دور هند بر عهده داشته و به دلیل کمک به شکل گیری تقسیمات رقومی جهان، بعنوان یک شخصیت برجسته شناخته شده است.
کریستین پترسون Kristin Peterson
به گزارش خبرنگار آي سي تي پرس : کریستین پترسون Kristin Peterson پس از دریافت لوح تقدیرش متذکر شد که استفاده از فناوری در جوامع روستایی با چالش هایی مواجه است که از آن جمله می توان  از عوامل محیطی مانند گرما، گرد و غبار، رطوبت و کمبود انرژی یاد کرد.
وی در ادامه افزود:" مأموریت ما در Inveneo بکارگیری فناوری های درست و بجا است که می تواند در جوامعی چون مدارس، درمانگاه ها، اردوگاه ها و ... به سازمان ها کمک كرده با استفاده از ICT، خدمات مهم تری را به شکل بهینه در اختیار مردم بگذارد.
بنابراین ما اکوسیستمی از مدیران گواهی شده اقتصادی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایجاد کرده ایم که با ما در سراسر جهان همراه باشند.
وي افزود : به اتفاق این همراهان در حال اجرای پروژه ای هستیم که به واسطه آن لابراتوارهای رایانه ای با انرژی خورشیدی و صدها مدرسه در اوگاندا و تانزانیا را طبقه بندی کرده، شبکه روستایی را با باند پهن در منطقه روستایی هائیتی راه اندازی می کنیم."
به گزارش ICTPRESS: کریستین پترسون Kristin Peterson یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Inveneo است (Inveneo مؤسسه اقتصادی اجتماعی غیر انتفاعی است که بر فناوری های اطلاعات و ارتباطات در مناطق روستایی در جهان در حال توسعه متمرکز شده است).
خانم کریستین پترسون تلاش های مؤسسه Inveneo جهت آماده سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه آموزش،مراقبت از سلامت، توسعه اقتصادی و پروژه های امدادی در هائیتی و 25 کشور تابع صحرای افریقا و جنوب آسیا، را مدیریت می کند.
مؤسسه Inveneo همچنین در کنار ITU در کشورهای در حال توسعه مانند کنیا، اوگاندا و جزایر کارائیب Caribbean ، استفاده از شبکه بی سیم روستایی را با هزینه کم آموزش می دهد.
روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور
به گزارش ICTPRESS : لوح تقدیر جامعه جهانی اطلاعات و ارتباطات از راه دور  در روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور (WTISD) اعطا می شود (این روز به مناسبت تأسیس ITU در روز 17 مه 1865، روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور نام گرفته است).
این جایزه پتانسیل فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) و اهمیت اینترنت به عنوان یک منبع جهانی را در نشست توسعه و تنفس اقتصادی جوامع پررنگ می کند .
بان کی مون Ban Ki moon دبیرکل سازمان ملل
بان کی-مون Ban Ki-moon دبیرکل سازمان ملل گفت:" بیایید در روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات، ارتباطات سراسر جهان را وسیله ای جهت تقویت صلح و شکوفایی برای همگان تلقی کنیم.
" هیچ چیز به غیر از فناوری های اطلاعات و ارتباطات نمی تواند موجب دگرگونی دائمی چشم انداز جهان شده، اقتصاد جهانی را راهبری و به مردم کمک  كند تا صرف نظر از بُعد مسافت و نوع فرهنگ با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به منابعی چون مراقبت از سلامت و آموزش و پرورش دسترسی داشته باشند.
بان کی-مون Ban ki-moon در ادامه سخنان خود افزود:" حوادث اخیر در آفریقای شمالی و خاورمیانه نقش کاتالیزور گوشی های همراه و وسایل ارتباط جمعی را پررنگ کرده، می تواند عقاید عمومی را در برابر شرايط سخت گالوانیزه و مقاوم كند. و در شرایط پس از بلایای طبیعی این فناوری ها نقش حیاتی در امدادرسانی ایفا می كند.  ایجاد خطوط ارتباطی می تواند به نجات زندگی افراد و دوباره به هم پیوستن اعضاء خانواده و به امدادرسانی سریع در مواقع لزوم کمک كند.
موضوع در نظر گرفته شده برای WTISD در سال جاری "زندگی بهتر در جوامع روستایی با ICT" است و توجه همگان را به ساکنان مناطق روستایی و جوامع ساکن در مناطق دوردست معطوف می سازد – نزدیک به نیمی از جمعیت جهان یعنی تقریباً 5/3 بیلیون نفر – افرادی فقیرتر، با تحصیلات کمتر و محروم تر از ساکنان شهرها می باشند. حدود 4/1 بیلیون از جمعیت یاد شده مردم بسیار فقیر جهان هستند که کمترین ارتباط را با فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS: در مراسم جشن WTISD، cloud computing براي ارتباط روستایی تشریح شد.
Claudio Giugliemma نماینده مؤسسه Dominic نخستین ارتباط رقومی در تانزانینا و پرتال لوسی Lucy را بر روی cloud تشریح کرد.
این قابلیت دسترسی آسان به خدمات الکترونیکی را در جوامع روستایی ممکن و فناوری های کمکی را در browser ایجاد کرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

31259