۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

محمد كرم‌پور : آيين‌نامه‌ MMS تا چند روز ديگر ابلاغ مي شود

به گزارش ICTPRESS ،معاون وزيرICT گفت : آيين‌نامه قبلي (MMS (Multimedia Messaging Service به قوت خود باقي است و اين آيين‌نامه، آخرين آيين‌نامه‌اي است كه در زمينه محتوا تنظيم خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه اين آيين‌نامه با توجه به رفع نيازهاي اپراتور سوم تلفن همراه، براي اپراتور چهارم نيز كفايت مي‌كند، تصريح كرد: آيين‌نامه جديد MMS متفاوت از آيين‌نامه‌هاي پيشين است.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصريح كرد: در حال حاضر هنوز در مرحله سرويس‌محوري هستيم و محتوا محوري، آينده اين مرحله است و به اين ترتيب آيين‌نامه MMS تدوين شده هم براي اپراتور سوم و هم براي اپراتور چهارم كافي است .
درباره MMS
يک سرويس ذخيره سازي و ارسال چندرسانه اي بين دو مشترک است که همان عملي را انجام مي دهد که هر SMS براي پيام ها انجام مي دهد و در واقع MMS مي تواند سرويس هايي نظير متن، عکس، صوتي، ويدئويي و يا ترکيبي را پشتيباني کند. اگر گيرنده پيام دستگاهش را خاموش کرده باشد، پيام چند رسانه اي ارسال و ذخيره مي شود و به محض روشن شدن دستگاه پيام دريافت خواهد شد.
سرويس پيام چند رسانه اي (MMS)، يک استاندارد تلفن سلولار براي ارسال پيام هاي چند رسانه اي شامل تصاوير، فايل هاي صوتي و تصويري تعريف مي شود. اولين MMS تجاري که در جهان ارسال شد در مارس سال 2002 ميلادي بوده است که در شبکه شرکت ارتباط از راه دور Telenor در نروژ صورت گرفت و بيشترين کاربرد اين سرويس ارسال تصاوير گرفته شده با دوربين تلفن همراه است اما در ارسال زنگ هاي موبايلي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

29371