۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

دومين جايزه بزرگ وب به بهترين وب‌گاه‌هاي دولتي اهدا خواهد شد

به گزارش ICTPRESS ، سعيد سالاريان، معاون پشتيباني، مالي و اداري شوراي عالي اطلاع‌رساني با اشاره به اينكه بررسي وضعيت فناوري اطلاعات در حوزه‌هاي مختلف فعاليت‌هاي دولت و تنظيم گزارشات لازم جهت ارائه به مسئولين ذيربط در دستور كار اين شورا قرار گرفته است، گفت: ارزيابي وضعيت خدمات‌رساني وب‌گاه‌هاي اطلاع‌رساني و خدمات‌دهي به مردم در قواي سه‌گانه حكومت گامي مهم دراين راستا به‌شمار مي‌آيد.
وي خاطرنشان كرد:در حكومتي كه شعار اصلي آن خدمت به مردم است، بررسي چگونگي اين خدمات‌رساني با استفاده از ابزارهاي نوين مي‌تواند تلاش‌ها و موفقيت‌ها را به نحو شايسته‌اي عنوان كرده و از طرفي با نمايش نقاط ضعف، چراغ‌راه مسئولين براي خدمات‌رساني بهتر به مردم شود.
وي با اشاره به برگزاري اين طرح كه در سال گذشته با همكاري ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت برگزار شد و امسال با همكاري برخي دانشگاه‌هاي معتبر برگزار خواهد شد، گفت:در حال حاضر فاز اول ‌ثبت‌نام از دستگاه‌هاي دولتي در وب‌گاه scict.ir در بخش جشنواره تسما فعال است و دستگاه‌ها تا نيمه خرداد ماه براي ثبت‌نام زمان دارند.
مدير اجرايي طرح ارزيابي وب‌گاه‌هاي دولتي نشان كرد: در طي  برگزاري اولين  مرحله اين طرح در سال گذشته  كه در مجموع 186 دستگاه و وزارتخانه دولتي اقدام به ثبت‌نام كرده بودند، شهرداري تهران رتبه اول و جايزه بزرگ وب را به خود اختصاص داد و وزارت آموزش‌ و پرورش و مركز آمار ايران قابل تقدير شناخته شدند؛ ضمن اينكه كليه اطلاعات درخصوص معيارها و روند ارزيابي در كتابي بصورت مدون منتشر و توزيع شد.
سالاريان در پايان گفت: برتري‌هاي خدمات‌دهي و اطلاع‌رساني مبتني بر فناوري اطلاعات نسبت به سرويس‌هاي سنتي بر كسي پوشيده نيست. سرعت بالا، شفافيت اطلاعات، بهره‌مندي همگان از سرويس‌ها حتي در دوردست‌ها، پرهيز از تردد‌هاي درون‌شهري و برون‌‌شهري غيرلازم، همه و همه از مزيت‌هاي سرويس‌هاي مبتني بر وب هستند كه صرفه‌جويي‌هاي ارزي و ريالي شايان توجهي را نيز در درازمدت به‌دنبال دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

56950