۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

افتتاح 143 طرح روستایی در هفته دولت

به گزارش ICTPRESS  به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،مهندس محمد رضا توکلی، مدیر عامل مخابرات هرمزگان ،  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها، تعداد روستاهای دارای ارتباطات، به یک هزار و 500 روستا خواهد رسید.
وی با اشاره به چارچوب تدوین شده به منظور تجهیز روستا به خدمات ارتباطی در قالب ICT روستایی، گفت: بر همین اساس و تاکنون تجهیزات لازم برای راه اندازی دفاتر خدمات ارتباطی روستایی 331 روستای استان فراهم شده است.
توکلی ادامه داد: از مجموع روستاهای تجهیز شده، 273 دفتر ICT مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی نیز آماده افتتاح است.
وی افزود: در این دفاتر خدمات دولت الکترونیکی به روستائیان ارایه می شود که به واسطه این خدمات، صرفه جویی قابل ملاحظه در بخش های زمانی و انرژی برای روستائیان محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد: دفاتر ICT روستایی موجب بالا رفتن فرهنگ ساکنان روستاها در استفاده از خدمات ارتباطی و انجام کارها از راه دور نیز شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان هرمزگان با اشاره به سیم کارت های تلفن همراه روستایی نیز تصریح کرد: طی سه سال گذشته و با تلاش های صورت گرفته، 117 هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شد.
توکلی در خصوص پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها نیز اظهار داشت: تاکنون 80 درصد از روستاهای استان تحت پوشش این نوع از تلفن قرار گرفته اند.
وی با اشاره به روستاهای دارای تلفن خانگی تصریح کرد: در حال حاضر و با تلاش های صورت گرفته، 637 روستای استان از نعمت تلفن خانگی بهره مند شده اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

77721