۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

رویداد «هم‌بند» برگزار شد/ دورهمی فعالان استارتاپی و هوش مصنوعی کشور

ICTPRESS - رویداد هم‌بند (رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا و اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ) روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور فعالان استارتاپی و رسانه‌ها برگزار شد.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، رویداد هم‌بند که با هدف انتقال دانش و تجربیات و همچنین حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند برگزار شد، شامل بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، چهارمین رویداد ارائه به سرمایه گذار نکسترا، پنل‌های تخصصی جذب سرمایه و هوش مصنوعی در صنعت بانکداری، سخنرانی‌ها، ارائه استارتاپ‌ها، شبکه‌سازی و جلسات تعاملی فعالان اکوسیستم استارتاپی و اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ بود.

 

 

 

 

حامد عبودی معاون اجرایی مرکز نوآوری نکسترا گفت: امروز رویداد هم‌بند اجرا شد که به معنی شبکه ارتباطی ما با استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران است؛ از این رو این نام را انتخاب کردیم که احساس می‌کنیم این شبکه سازی و ارتباط است که در اکوسیستم نوآوری می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی افزود: بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار از جنس وی‌سی و سی‌وی‌سی و شتاب‌دهنده نیز از حاضران در این رویداد هستند. 

عبودی در ادامه اظهار داشت: امروز در بخش نخست رویداد، دمودی نکسترا را داشتیم و تیم‌هایی که پیش‌شتاب دهی شدند، ارائه معرفی داشتند. تعداد آنها ۹ تیم بود و برای سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها ارائه خود را داشتند تا بتوانند جذب سرمایه کنند.

وی در خصوص روند انتخاب تیم‌ها گفت: ما از تابستان فراخوان را شروع کردیم و ارزش گذاری و ارزشیابی موشکافانه انجام شد و از ۷۰ تیم به ۱۰ تیم رسیدیم و امروز ارائه ۹ تیم را داشتیم و امیدواریم هم خودمان به صورت شخصی برای سرمایه‌گذاری ورود کرده و هم به صورت کین‌لس انجام شود و هم به صورت سرمایه‌گذار بیرونی این کار صورت پذیرد.

در بخش چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا، استارتاپ‌‌های برگزیده همچون سیناپس، شیکا، کادورایز و چت‌بات تجاری از میان حدود ۷۰ استارتاپ پذیرفته شده در برنامه شتابدهی نکسترا به ارائه ایده‌ها و دستاوردهای خود به سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد با هدف تسریع فرآیند جذب سرمایه از مجموعه‌های فعال پرداختند.

 

 

 

در ادامه و پنل تخصصی جذب سرمایه، فعالانی از اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور (احسان نوری مدیرعامل استارتاپ استودیو چیننوا، کیوان محیط مافی مدیرعامل دیجی نکست، حسین مفاخریان مدیرعامل شرکت پردازش تصویر کمان و مشکات اسدی مدیرعامل گروه کسب‌و‌کارهای نوین آن) به ارائه وضعیت فعلی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود پرداخته و از تجربیات و فرآیند‌های جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها سخن گفتند.

مشکات اسدی به چالش‌های استارتاپ‌ها در حوزه‌های مالی و حقوقی اشاره و بر ضرورت افزایش آگاهی در زمینه قوانین تجارت، قانون فرایندهای مالی،و شفافیت دفاتر حسابداری تاکید کرد.

وی گفت: متاسفانه استارتاپ‌ها در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به عنوان مثال آموزش قانون تجارت، قانون فرایندهای مالی، شفافیت دفاتر و شناخت مسئولیت مالی از مسائل بسیار مهمی است که اکثرا با آن درگیر هستند.

اسدی در ادامه با اشاره به ادبیات استارتاپی بیان کرد: ادبیات استارتاپی ما از ادبیات کلاسیک نشات گرفته که باید با ویژگیهای فرهنگی اقتصادی خود کاستومایز و با شرایط قانون تجارت کشور آن را منطبق کنیم؛ همچنین تیم هر استارتاپ باید تنوعی از تخصص‌ها باشد یعنی فقط افرادی از حوزه آی‌تی کنار هم جمع نشوند بلکه از حوزه‌های مختلف علوم انسانی، مالی، حقوقی در یک استارتاپ گردهم آیند که بسیار در فرآیند رشد کمک خواهد کرد.

همچنین حسین مفاخریان خطاب به افرادی که قصد ورود به اکوسیستم استارتاپی را دارند گفت: این افراد باید سرمایه را از جنس پول خود دانسته و آنقدر برایشان ارزش داشته باشد که در این مسیر آینده‌نگری کنند تا بتوانند اعتماد سرمایه گذار را جلب کنند.

 

 

 

در بخش دوم و اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ که بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان اکوسیستم هوش مصنوعی کشور محسوب می‌شود، به تیم‌های برگزیده چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ که با هدف ایجاد محیط رقابتی و ترویج نوآوری و خلاقیت در زمینه هوش مصنوعی برگزار شده بود، جوایزی اعطا شد. 

برگزاری پنل کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری و سخنرانی صاحب‌نظران حوزه هوش مصنوعی از دیگر بخش‌‌های رویداد فیس‌کاپ بود.

لازم به ذکر است رویداد امروز توسط مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد؛ این مرکز دارای ۴ بخش شتابدهنده، استارتآپ استودیو، فضای کار اشتراکی و نکسترا کالج است که فعالیت خود را در حوزه‌های تخصصی امنیت سایبری، بلاک‌چین، مخابرات، شهره هوشمند و اینترنت اشیاء، از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

11478