۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

ارتباطات بهترين مجال براي رشد انسان است

به گزارش ICTPRESS ؛ دكتر محمود احمدي‌نژاد با اشاره به سرعت گسترش ارتباطات بيان كرد: در گذشته اطلاعات به كندي و با فاصله بين مردم منتقل مي‌شد، شما به ياد داريد كه در سال‌هاي ‌٧٦ و ‌٧٧ قيمت تلفن همراه به ‌٢ ميليون تومان رسيد، اما امروز مي‌بينيد كه شركت‌هاي ارائه‌دهنده تلفن همراه با تبليغات فراوان تلاش مي‌كنند مشتري‌هاي بيشتري جذب كنند و قيمت سيم كارت خيلي ارزان‌تر به راحتي در اختيار است، در شبكه اطلاعات در كشور كارهاي خوبي شده و حركت جهشي بوده است.
احمدي‌نژاد ادامه داد: از همه كساني كه تلاش مي‌كنند زيرساخت‌هاي فناوري در كشور گسترش يابد تشكر مي‌كنم و اميدوارم برنامه‌هاي جناب آقاي وزير هرچه زودتر به نتيجه برسد.
رييس‌جمهور تصريح كرد: اين استعداد و ظرفيت انسان به هر ميزاني كه ارتباطاتش گسترده‌تر شود بيشتر شكوفا مي‌شود. البته بايد در نظر داشت كه عوالم انساني برتر از دنياي مادي است و هدف از خلقت انسان، تسلط او بر اين جهان مادي نيست.
وي افزود: هدف شكوفايي انسان است و هرچه ارتباطات بيشتر گسترده شود فرصت شكوفايي انسان بيشتر مي‌شود. البته ممكن است كساني هم باشند كه از فرصت ارتباطات گسترده‌تر بخواهند بهره نامناسبي ببرند.
احمدي‌نژاد در ادامه گفت: ارتباطات بهترين مجال براي رشد انسان است و در عين حالي كه مي‌توان در خدمت كمال و شكوفايي باشد مي‌تواند انسان را به سمت سقوط بكشاند. حقيقت انسان زماني بروز مي‌يابد كه همه‌ عواملي كه به انسان هويت مادي و زميني مي‌دهد كنار برود و ارتباطات و فناوري از عوامل اصلي است كه مي‌تواند حلقه‌هاي مادي حقارت انسان را از پاي انسان باز كند.
وي در ادامه اظهار كرد: كساني كه در كار ارتباطات مشغول هستند بايد بدانند كه كارشان نبايد تنها در راستاي تجارت و سودآوري باشد. آن‌ها بايد بدانند كه دستاوردهاي ارتباطات براي بشريت بسيار بالاتر است. بشر بايد در مسير كمال به بالاترين نقطه برسد و ارتباطات بستر تحقق اين هدف است. ممكن است برخي از اين فرصت براي تحميل خود و سياست‌هاي خود بر ديگران بهره ببرند اما اين فرصت دوجانبه است و مانند تيغ دولبه است. بشر براي رسيدن به كمال و تحقق آرمان‌هايش نيازمند شبكه‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي است.
رييس‌جمهور گفت: سرعت رشد فناوري و ارتباطات شبيه سرعت نور شده است. افق نگاه ما در حوزه ارتباطات حداكثري است و هيچ حد و مرز و حصاري نبايد وجود داشته باشد؛ چرا كه زماني حقيقت انسان بروز مي‌كند كه بي‌نهايت انسان بروز كند و گسترش ارتباطات فرصتي براي شكوفايي انسان است.
پيش از سخنان احمدي‌نژاد تمبر يادبود اين جشنواره با عكسي از حضرت امام (ره) كه به گفته مجري مراسم براي اولين بار منتشر شده است به رييس‌جمهور اهدا شد.
 
 

نظرات : 0

ثبت نظر

49125