۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

غفاريان: ترمنيشن پديده‌اي است كه خيلي به اپراتورها ربطي ندارد

ترمنيشن پديده‌اي است كه خيلي به اپراتورها ربطي ندارد گفت: ممكن است اين موضوع گريبانگير ما شود و كساني به جاي خريد سيم كارت ايرانسل سيم كارت همراه اول را بخرند و با استفاده از اين سيم‌كارت‌ها ترمينيشن كنند كه البته اين موضوع هيچ ربطي به اپراتور مربوطه ندارد و اپراتور نمي‌تواند نقشي دركنترل اين موضوع داشته باشد.
وي ادامه داد: ممكن است هر اپراتوري كه سيم كارت ارزان‌تر ارائه دهد كساني كه مي‌خواهند اين تخلف را انجام دهند ازآن سيم‌كارت‌ها خريداري كنند ولي از اين بابت هيچ چيزي متوجه اپراتورها نيست و كنترل اين كار به عهده شركت زيرساخت است كه با متخلفين برخورد كند.
وي تاكيد كرد: تعرفه‌هاي ما بسيار ارزان است و اين يكي از دلايلي است كه قاچاق ترافيك از كشور ما انجام مي‌شود البته از اين قاچاق درصد سود كمتري به طرف ايراني تعلق مي‌گيرد و بيشتر سود اين قاچاق به جيب شريك خارجي مي‌رود بنابراين همه بايد در اين زمينه همكاري كنند تا جلوي اين كار گرفته شود.
وي درباره بحث اينتركانكشن با ايرانسل و تاليا گفت: اين موضوع به ايرانسل و تاليا ابلاغ شده و اين موضوع بستگي به توافق طرفين دارد ما از ايرانسل دعوت كرديم كه مذاكره كرده و در اين زمينه به توافق برسيم و قرار شد در حضور رگولاتوري بحث اينتر كانكشن را نهايي كنيم.
غفاريان با تاكيد بر اينكه ما در رابطه با اينتركانكشن ايرانسل تا به حال زيان داديم گفت: حدود 4.9 درصد از اينتركانكشن با ايرانسل زيان داديم و در واقع از مجموعه اتصال متقابل زيان ده بوديم.
وي با تاكيد بر اينكه اجراي مصوبه رگولاتوري براي ما اصل است مگر اينكه با يك قانون ديگر در تضاد باشد گفت: همه اپراتورها از جمله مخابرات ايران بايد مصوبات رگولاتوي را قبول داشته باشند و به آن عمل كنند.
با بيان اينكه در حدود هزار و 16 شهر مخابرات حضور دارد و در 53هزار روستا نيز ارتباط مخابراتي برقرار است، گفت: مخابرات براي انجام كارهاي خود نياز به همكاري بخش‌هاي مختلف دولتي و خصوصي دارد. در بخش تلفن همراه و نحوه واگذاري آن و به روز واگذار كردن آن قولهايي داديم كه به انجام رسيد.
وي افزايش ظرفيت تلفن همراه، از بين بردن دو نرخي شدن و بازار آزاد و از بين بردن سرمايه‌گذاري بر روي سيم‌كارت‌ها را از جمله اقداماتي دانست كه براي به روز كردن واگذاري تلفن همراه لازم بود و همه اين كارها محقق شد و درحال حاضر ظرفيت تلفن همراه اول حدود 31 ميليون مشترك، اپراتور دوم 13 ميليون و براي اپراتورهاي كيش، اسپادان و تاليا حدود يك ميليون تلفن همراه و در واقع مي‌توان گفت نياز امروز موبايل كشور را پاسخ مي‌دهند.
به گفته غفاريان بهبود كيفيت تلفن همراه در تهران كاملا محقق نشده ولي همچنان تلاش‌هاي لازم براي بهبود آن انجام مي‌شود و در اين زمينه بهبود نسبي ايجاد شده است.
وي ادامه داد:رومينگ بين ارتباط‌هاي شهري و روستايي برقرار شده و در هر روستا با تلفن همراه مي‌توانيم به شكبه متصل شويم از طرفي حدود 80 درصد جاده‌هاي اصلي تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته كه اميدواريم تاپايان برنامه پنج‌ساله چهارم كه وعده داديم 20درصد مابقي نيز محقق شود.
صابر فيضي مديرعامل شركت مخابرات ايران در اين نشست خبري با بيان اينكه در تلاشيم تا بتوانيم مجمع مخابرات را تا قبل از سي و يكم تيرماه سال جاري برگزار كنيم گفت: حسابرسي هشت شركت از 31 شركت تابعه مخابرات انجام شده و صورت‌حساب‌هاي مالي تلفيقي انجام شده و آماده ارائه به بورس است.
وي درباره ارسال SMS از تلفن ثابت به سيار گفت:براي اين كار بايد بحث ارسال SMS از تلفن ثابت به ثابت نهايي شود كه اين كار تقريبا نهايي شده، البته بايد تجهيزات جنبي در اختيار مردم باشد و به محض نهايي شدن، برقراري لينك ثابت به سيار و سيار به ثابت را نهايي خواهيم كرد و اين كار از نظر فني امكانپذير است.

نظرات : 0

ثبت نظر

98726