۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

افكار عمومي،زيرساخت مهم‌نظام‌مردم‌سالاري ديني‌در‌ايران اسلامي

به گزارش ICTPRESS در اين پيام كه از سوي علي زارع نجف دري ـ مشاور رييس جمهور ـ قرائت شد آمده است: در طليعه هزاره سوم كه نظام مردم‌سالاري ديني در كشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران قابليت تعالي‌گري خويش را در عرصه ادبيات سياسي جهان گشوده و با آفرينش افتخارات بزرگ نقش تاريخي خود را در تقويت توكل و اعتماد به نفس ملت ايران و ملت‌هاي در حال رشد وتعالي ايفا مي‌كند بيش از پيش گزينه منتخب آوردگاه بنگاه‌هاي چند رسانه‌اي و فراگير استكبار قرار گرفته است. هم اكنون كه مسوولان محترم نهادهاي روابط عمومي دولتي و غير دولتي گرد هم آمده‌اند و كاركرد كارآمد ارتباطات را كنكاش مي‌كنند شايسته است راهكارهاي زودودن شكاف الكترونيكي حاكم بر جهان را شناسايي و امكان برابري دولتها و ملتها را در بهره‌مندي از فضاي مجازي فراهم كنند.
بديهي است شناسايي و سازماندهي توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها همراه با شناسايي خلاء‌ها و كاستي‌ها، پيش‌بيني طرح‌ها، لوايح و تدارك زيرساخت‌ها، از مولفه‌هايي است كه ايران اسلامي با جهش برنامه‌اي مي‌تواند دست‌اندركاران اين حوزه را كه به ردگيري و رصد اطلاعات مبادرت مي‌كنند به مهندسان افكار عمومي مبدل سازد آمادگي براي آينده با انعكاس توانمندي‌ها، توسعه روابط موثر با عموم مخاطبان و ايجاد پايگاه‌ داده‌هاي دقيق، حجيم و قابل انعكاس سريع، زمينه‌هاي لزوم تغييرات اساسي را در سامانه‌هاي متنوع ارتباطات براي همكاران عزيز وخدوم اين جانب درعرصه روابط عمومي فراهم شده است. ايجاد ارتباطات متقابل و پاسخگويي به مخاطبان و تامين فضا و مجال براي انعكاس آراء شهروندان، ضامن بقا و رشد نظام‌هاست.
از اين رو شايسته است در اين تعامل با مخاطبان برقراري ارتباطات دوسويه توجه ويژه نموده و با توسعه روابط بين دستگاه‌ها و برخورد فعالانه با سازمان‌هاي هم صنف تعادل وثبات را در فعاليت‌هاي مجموعه نهادها كسب كنند.
اطلاع‌رساني به موقع، صحيح و بدون جهت‌گيري، انتقال نقطه نظرات، انتقادها و پيشنهادهاي مردم و مخاطبان سازمان‌ها به مديران و مسوولان، جلب مشاركت و برنامه‌ريزي براي رفع مشكلات مردم، از جمله وظايف حساس و مهمي است كه بايد باسعه صدر، گشاده‌رويي و بلندنظري مديران و كارشناسان روابط‌ عمومي‌ها به سرانجام برسد.
افكار عمومي از زيرساختهاي مهم نظام مردم سالاري ديني در ايران اسلامي است كه مقبوليت حاكميت را با جلب اعتماد، همبستگي و همكاري شهروندان شريف در تامين و توسعه سرمايه‌هاي اجتماعي جست‌وجو مي‌كند.
در اين نظام ابتدا و انتهاي مسير ارتباط به اخلاق، محبت ومهرورزي ختم مي‌شود. ارزشهاي حقيقي جايگزين مظاهر فريبنده در الگوي ارتباطي شده و رعايت كرامت و منزلت انسان جاي بهره‌برداري ابزاري را از او مي‌گيرد. اميدوارم كه به فضل الهي برگزاري چهارمين همايش روابط عمومي الكترونيك منجر به ارائه راه حل‌هاي اساسي براي ايفاي نقش موثر و كارآمد روابط عمومي در حل مسائل و مشكلات موجود بر سر راه چگونگي برقراري ارتباط محبت‌آميز دستگاه‌هاي اجرايي و پاسخگويي به توقعات و انتظارات آنها شود.
در پايان ضمن عرض تشكر از برگزار كنندگان اين همايش ارزشمند موفقيت هر چه بيشتر شما عزيزان را در ظل عنايت حضرت ولي عصر از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

نظرات : 0

ثبت نظر

39575