۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

در اختتامیه فیس‌کاپ مطرح شد: پیگیری کاربردپذیری هوش مصنوعی در قالب SBU و ایجاد هاب نوآوری

ICTPRESS - عضو موظف هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک از پیگیری كاربردپذيری هوش مصنوعی در قالب SBU و ایجاد هاب نوآوری خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در پنل تخصصی اختتامیه چهارمین دوره فیس‌کاپ که روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه توسط مرکز نوآوری نکسترا در رویداد هم‌بند برگزار شد، بهزاد صفری معاون فناوری اطلاعات بانک سپه، محمد فرجود مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت و بابک درویش روحانی عضو موظف هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک با راهبری محمد صبری دبیر رویداد فیس‌کاپ به ارائه نظرات خود در خصوص هوش مصنوعی در صنعت بانکداری پرداختند. 

عضو موظف هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به نقش گروه ملی انفورماتیک به عنوان بازوی فناوری و نوآوری بانک مرکزی، اظهار داشت: گروه ملی انفورماتیک در تلاش است تا به بهترین شکل توسعه پروژه نظارت هوشمند بانک مرکزی را به اتمام برساند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، امسال در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، دو زیرساخت مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد و تا پایان سال یک زیرساخت دیگر نیز در فاز آزمایشی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که تمرکز گروه ملی انفورماتیک بر کاربردپذیر کردن هوش مصنوعی در صنعت بانکداری است.

درویش روحانی ضمن تشریح برنامه‌های شرکت خدمات انفورماتیک و نقشی که در کسب و کارهای بانکی برای خود متصور است، بر باز بودن درهای شرکت نسبت به پذیرش نظرات و ایده‌ها تاکید کرد و گفت: یک SBU مختص این حوزه ایجادشده و هدف، ورود به فعالیت‌های اجرایی در قالب هاب فناوری است که فضایی برای جذب هر نوع همکاری با تمام بازیگران این صنعت به شمار می‌رود.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با نهادها و ارگان‌ها در حوزه هوش مصنوعی با هدف بهبود عملکردشان اشاره کرد و توضیح داد: شرکت خدمات انفورماتیک که اخیرا سی سالگی خود را پشت سر گذاشته، به طور جدی بر این باور است که برای ماندگاری باید به سمت توسعه هوش مصنوعی قدم بردارد و همانطور که پیشتر عنوان شد در کنار سایر شرکت‌های گروه، به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند نظارتی و حاکمیتی متمرکز است.

نظرات : 0

ثبت نظر

83770