۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

ضعف بدنه مخابرات كشور از نظر متخصصان وكارشناسان

استفاده از اين مزيت مستلزم ايجاد شرايط بهتر و به ويژه سازماندهي و برنامه ريزي مناسب است به ويژه در مورد ارتباطات سيار كه تعداد فارغ التحصيلان آشنا به مسائل ارتباطات سيار و موبايل در كشوربسيار ناچيز است.
به گزارش ICTPRESS از سويي  جاي خالي دروس مورد نياز در دانشگاه ها كه به موجب عدم سرمايه گذاري در بخش تحقيقات تلفن همراه، نبود سازماندهي و برنامه ريزي مناسب در سال هاي ابتدايي ورود اين تكنولوژي به كشور ومشخص نبودن متولي آموزش وتحقيقات در اين زمينه است باعث شده  نتوانيم به آموزش نيروهاي متخصص مورد نياز در اين عرصه بپردازيم؛  از طرف ديگر سياست گذاري‌هاي نادرست باعث شده عليرغم پيشرفت‌هاي سريع در زمينه تكنولوژي‌هاي تلفن همراه در برنامه درسي دانشگاه‌ها جايگاه مناسبي براي اين حوزه در نظر گرفته نشود.
يك راه حل براي حل اين مشكل اضافه شدن دروس مناسب و مبتني بر علوم و تكنولوژي روز به سيلابس درسي دانشگاه ها و ارائه آزمايشگاه هاي مفيد تلفن همراه در سطح كارشناسي ارشد و كارشناسي است.
به گزارش ICTPRESS : يكي از پيامدهاي كمبود فارغ التحصيلان مخابراتي، ضعف بدنه مخابرات كشور از نظر متخصصان وكارشناسان اين رشته است، آمارها نشان مي دهد كه كمتر از 20 درصد پرسنل بخش مخابرات كشورتحصيلات ليسانس و بالاتر دارند و اين در حالي است كه فقط كمي بيش از نيمي از اين افراد، متخصص در رشته مخابرات هستند.
بنابراين آنچه به عنوان اولين اقدام فوري انجام دادن آن ضروري است مشخص شدن متولي پرورش نيروهاي متخصص و آموزش مناسب نيروهاي فعلي است؛ لازم است به همراه تخصيص بودجه كافي در زمينه تحقيقات نهاد خاصي در اين زمينه وارد عمل شود در اين ز مينه دانشگاه ها مي توانند با ارايه آموزش هاي ضمن خدمت به بالا بردن سطح علمي نيروهاي فعلي مخابرات كمك كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

32469