۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

دکتر ماهیار: جذب ایده­ های نوآورانه هوش مصنوعی هدف رویداد اینوتکنیک

ICTPRESS - مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک هدف از برگزاری اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی را جذب ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در حوزه هاي فناوري و اقتصادي  مبتنی بر دغدغه های بانک مرکزی عنوان کرد.  

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر «علیرضا ماهیار» در بازدید از فرآیند داوری اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی، گفت: در هفته‌های گذشته به منظور بررسی موفقیت خوانش ماشین، برخی از قوانین و مقررات حوزه ارز را به ماشین دادیم که برای آن بسیار پیچیده بود.
وی افزود: بعد از اتمام فرآیند داوری و پایان اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی، باید برای برگزاری دومین رویداد، موضوعات و مشکلات نهاد ناظر را  که برای آنها بدنبال راهکار است، با جزییات بیشتر برای مخاطبین تبیین کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اظهار داشت: ضروری است تا در مرحله بعدی رویداد اینوتکنیک یک دبیرخانه فعال داشته باشیم که به مخاطبین درباره طرح‌ها، ایده‌ها و محصولات مشاوره لازم را بدهد.  

در ادامه این بازدید، “رضا بیات ترک” مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی هم در سخنانی اظهار داشت: واقعیت این است که انتظار من از دور اول رویداد اینوتکنیک برآورده شد.

 


همچنین “مهدی مهدی‌زاده” مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی هم اظهار داشت: انتظارات تورمی یکی از مسائل بانک مرکزی است و فکر می‌کنم اینوتکنیک بستر خوبی باشد تا برای جذب ایده و طرح‌های نوآورانه در این حوزه از آن استفاده کنیم.

میرعمادی مدیر اداره تدوین رویه های حسابداری و حسابرسی بانکی بانک مرکزی نیز گفت: در حوزه نظارت هوشمند ما به دنبال راهکارهایی هستیم که مبتنی بر بازل 2 ، نظارت را در سطح کلان بانک ها و سپس نظارت کلان را در سطح کلان بانک مرکزی راه اندازی کنیم.  

یادآور می شود، اولین رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی از شهریورماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و بانک مرکزی ۱۰ مساله خود را اعلام کرد تا شرکت‌های فناور و نوآور برای آنها راهکار ارائه دهند.
فرآیند دو روزه داوری ۳۱ طرح و ایده ارسال شده به این رویداد از روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه با حضور هیات داوران آغاز شده است. 

نظرات : 0

ثبت نظر

91242